ý

وبلاگ روز هفتم

مطلب تازه

تموم شد و شروع شد

محمود عنايت 21/03/2007, 2:23 AM

aks.jpg

این هم از مراسم سال نو امسال. مثل همیشه چیزهایی که می تونست خراب بشه، شد. اول برنامه لینک اینترنتی صدا کار نمی کرد، حبیب و محمد به استودیو نرسیدند ولی شنودگان به برنامه حال و هوایی دیگری دادند اونهم از کشورهایی مثل چین و الجزیره ... به هر حال اینهم گذشت و بقیش هم می گذره، امیدواریم که هرجای دنیا هستید خوب، خوش و سلامت باشید( از طرف تمامی بر و بچه های تیم برنامه ویژه سال تحویل)

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

مطالب اخير

پیامهایی از ایران

محمود عنايت 21/03/2007, 1:53 AM

از اونجایی که مده که در سال پیامهایی صادر بشه، الیشا شمسیان با تعدادی از هنمردان داخل ایران گفتگوهایی را انجام داده و "پیامهایی نوروزی" از اونها گرفته:

ادامه "پیامهایی از ایران"

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

تولدم مبارک

محمود عنايت 21/03/2007, 1:37 AM

مطلب از بهزاد بلور

behzad2.jpg

به به ساعت پنج بعد از ظهر سوم فروردینه چهل و دو سال پیش اول دماغم و بعد کله ام وارد بیمارستان آسیا شد. الان سه چهار تا از شنونده ها وسطای برنامه نوروزی به من تبریک گفتن
( بعدا فهمیدم که خود شادی و مریم و شیرین از توو استودیو بودن) و دی جی شهرام آهنگ "تولدت مبارک" اصل رو برام پخش کرد.

عجیبه که وقتی بچه بودم تولدام وسط جاده و قطار و تو مسافرخونه ها حروم شد، حالا که گنده بک شدم هر سال وقت تولد هست و همه هم آمادن که دور من برقصن!
الان که هیچ احساسی برای زائیده شدنم ندارم فقط میتونم بگم که اینقدر لای چرخ دنده های روزمره خودمو درگیر کردم که اصلا فرصت لذت بردن ازاین لحظه های استثنائی رو ندارم.
ولی خوب شانس این رو داشتم که هر سال عید از طریق رادیو بی بی سی استثنائی ترین تحویل سالها رو داشته باشم.... مرسی ازمهتاب که منو به بی بی سی معرفی کرد. ماچ

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

عید آمد و ما لختیم

محمود عنايت 21/03/2007, 1:14 AM

مطلب از غزل مصدق

ghazal.jpg

من را بگویید که ساعات آخر سال را نشسته ام در کافه. می گویند: خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج. خشک اول من از دست معمار افتاد صاف توی یک کافه. دیوار من اما تا ثریا بالا نرفت. حتی بگویم اصولا چندان بالا نرفت تا جایی که دوستان گاهی دیواری کوتاه تر از دیوار من پیدا نمی کنند اما تا همین یک مقداری که بالا رفت، در کافه بالا رفت. الان هم که نوروز دارد می رسد، در کافه نشسته ام. هنوز دارم دست دست می کنم و فکر می کنم کجا بروم سال را نو کنم. این نیست که من برنامه نوروزی ندارم ها،بنده یک مهمانی مختصری هم ترتیب داده ام منتهی چون مشکلات تبدیل تقویمی وجود داشت به اشتباه مهمانها را عوض روز بیستم مارس، روز بیست و یکم دعوت کرده ام که تحویل سال را دور هم باشیم!

ادامه "عید آمد و ما لختیم"

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

ارباب خودم سامبالی بلیکم

محمود عنايت 21/03/2007, 0:42 AM

behzad.jpg


بچه ها چطورین؟ من بهزادم ( بهزاده "یادش بخیر همینجا وبلاگ یه زمانی...") الان توو استودیوی پخش برنامه نوروزی هستیم. دیگه اگه بگم عیدتون مبارک لوس میشه. ولی بهتون خیلی خوش بگذره این عیدی .
الان شهریار خواننده اینجا با ماست ولی اینقدر خواب و خسته است که فقط دو دقیقه صداش تو برنامه پخش شد. همون موقع هم روی تلفنش یه اس ام اس از آمریکا گرفت که نوشته بود... عیدت مبارک شهریار... الان هم حبیب و محمد توو ماشین نشستن و دارن دور لندن و دور میزنن که هتلشونو عوض کنن! ( آخه فردا شب توو لندن کنسرت دارن و امشب بعد از کلی تاخیر رسیدن لندن و هتلشون و باید عوض میکردن!). ما بهرحال گیتار و پیانوی سیاه مجلسی توو استودیو گذاشتیم ولی هنوز خبری نیست!
من و شهرام حیدری ( فیلمبردار) هم دو ساعت بعد از پایان برنامه امشب میریم دوبی که از کنسرتهای اونجا گرازش ویدیوئی بگیریم. و اگه شد پنجشنب و جمع شب از خود دوبی زنده کنسرت پخش کنیم.
حالا هم پشت صحنه اینجا نشستم که براتون بنویسم جریان چیه. حالا باز برمیگردم. ماچ

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

بهاران خجسته باد

محمود عنايت 21/03/2007, 0:24 AM

مطلبی از فرید حائری نژاد ()

farid.jpg


می‌گویند لحظه تحویل سال را هر جور و در حال و کار باشی تمامی آن سال را آنچنان طی خواهی کرد. نمی‌دونم این گفته از ایرانی‌هاست یا روسها یا انگلیسی‌ها یا ... (مشکل زندگی طولانی در میان فرهنگ‌های دیگر این است که خط و مرزها و تفاوت‌های ملی و فرهنگی گاهی فراموش می‌شود). به هر حال در مورد من این گفته به صورت کاملی صدق می‌کند. سال پیش چنین روزی و به هنگام تحویل سال من سر کار بودم و تمام سال نیز به کار و کار و کار گذشت. چیزی که با تمامی خستگی‌های جسمی و روحی‌اش با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کردم.

ادامه "بهاران خجسته باد"

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

مبارک باشه

محمود عنايت 21/03/2007, 0:07 AM

سال تحویل شد، با آرزوی بهترینها برای شما

shirini.jpg

امیدواریم که سال خیلی خوبی داشته باشید( از طرف حاضرین در عکس پایین)

aks.jpg

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

شهریار مستقیم از فرودگاه به استودیو

محمود عنايت 20/03/2007, 23:53 PM

شهریار، خواننده پاپ، مستقیم از فرودگاه به استودیو بی بی سی اومد ، اونهم پس از یک پرواز 18 ساعته از لس آنجلس

s_3.jpg

s_2.jpg

s_1.jpg


| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

سال 85، سال هاله نور و نگرانی

محمود عنايت 20/03/2007, 23:31 PM

مطلبی از

p15.jpg

همه این چند روزه اخیریک دلهره دائمی داشتم که سفره هفت سین بچینم یانه. مخصوصا که مادرم گفته بود برایش ازهفت سین امسالم بفرستم. در مدت حدود دوسالی که از ایران به دورم و برای ادامه تحصیل دردانشگاه برکلی کالیفرنیا به سر می برم سعی کرده ام تا آنجا که ممکن است روی لبه تیغ دلتنگی دور از دلبستگی ها بودن، حرکت نکنم. شاید به همین خاطراست که نه سعی می کنم موسیقی سنتی گوش کنم، که عاشقق هستم، نه پای برنامه های شبکه های ایرانی بنشینم وخیلی چیزهای دیگر. نه یاد آب میوه توچال، پنج شنب ها کلکچال ووجمع های شیرپلا ونه هوای کباب هانی وشهرکتاب و پارک جمشیدیه ودبیرستان نراقی درنیاوران.

ادامه "سال 85، سال هاله نور و نگرانی"

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

سالی برای جراحی خود

محمود عنايت 20/03/2007, 23:26 PM

مطلبی از مریم ابریشم کار وبلاگ ()

p14.jpg

بهار رسید. هر چند برای من که در دبی زندگی می کنم فصلها انگار فرقی با هم ندارند. درختهای نخل هیچ وقت در بهار سبز نمی شوند که در پاییز بخواهند زرد شوند و در زمستان خیالی هوای جنوب به خواب زمستانی بروند. همیشه نخل نخل است و انگار با فصل کاری ندارد.
من هم نخل بودم. دست کم در این یکسال که روزها آمدند و رفتند و زمان چنان می گذشت که فرصتی برای تغییر رنگ هم نبود.

ادامه "سالی برای جراحی خود"

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

برنامه شروع شد

محمود عنايت 20/03/2007, 23:01 PM

برنامه شروع شده راههای مختلفی برای گوش کردن وجود داره
pic5.jpg


جان کاپیتان برنامه امشبه (مسوول استودیو)
pic5.jpg


شیرین پل ارتباطی بین دنیا داخل و خارج استودیو


داخل استودیو هم معلوم نیست که چه خبره

pic7.jpg

مجریان برنامه: شادی، مریم و بهزاد

pic9.jpg


اینهم سوخت مسوول استودیو

pic9.jpg

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

لا لا لای لا لای ...

محمود عنايت 20/03/2007, 22:11 PM

مطلب از نازلی کاموری ()

pic_4.jpg

با توجه به این که در کجا نوروز را جشن میگیرید، در آذربایجان، افغانستان، ایران، تاجيکستان، کردستان نوروز می تواند معناهایی متفاوت داشته باشد. واقعیت این است که به هر حال يک پدیده فرهنگی جدا از ساختار معنایی اش چه مفهومی می تواند داشته باشد؟

در طی صد سال گذشته اتفاقات هولناکی برای مردمانی که نوروز را در این مناطق جغرافيايی جشن می گيرند افتاده است که معنی نوروز را دگرگون کرده. ایرانی ها شاهد دو انقلاب و چندين جنگ بوده اند. کردها تمام صد سال گذشته را در جنگ و بحران زندگی کرده اند. تاجيک ها و آذری های عضو اتحاد جماهير شوروی، قبل و بعد از فروپاشی از بحران های اقتصادی رنج کشيده اند و مردم افغانستان هم که داستان شان شهره آفاق است. این رویدادهای هولناک باعث شده که ميليون ها آدم که تعلقات فرهنگی به این مناطق دارند، امروز نوروز را در جغرافیایی بيگانه با فرهنگ شان، در زمان و مکانی خارج از ساختار معنایی نوروز جشن می گيرند.

ادامه " لا لا لای لا لای ..."

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

عید آمد و عید آمد ...

محمود عنايت 20/03/2007, 21:49 PM

دیروز به این فکر افتادم که به صورت آزمایشی برنامه وِیژه رادیویی بی بی سی را یکجورایی "بلاگم". یک آزمایش برای وصل کردن رسانه ای قدیمی به جدید، البته می دونم که در انتها به دلیل دور بودن این دو از یکدیگر، وبلاگ نقش تکمیلی رادیو را بازی خواهد: گذاشتن عکس پشت صحنه، خرابکاریها (خدای نکرده) و اتفاقات جالبی که در رادیو پوشش داده نمیشه.

در ضمن چندتا از اهالی وبلاگستان فارسی هم از سالی که گذشت و سالی که دوست دارن پیش رو داشته باشن در اینجا خواهند نوشت.

pic_2.jpg

عید امسال بخش فازسی را تحویل گرفتن و در جلو در ورودی (طبقه همکف) میزی را گذاشتن با یک هفت سین کامل بر روی آن، البته با همت بچه های بخش فارسی.

pic_2.jpg

رو در آسانسورها هم یک کاغذی نصب شده با توضیحاتی در مورد سال نو ایرانی بر روی آن

pic_2.jpg

این هم از تابلوی ورودی بخش فارسی

مطالب بیشتر به زودی همینجا!

| بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست